zaterdag 1 februari 2014

D66 in gesprek met Beuningen

Politiek gaat vaak over maatschappelijke problemen en de oplossingen die politieke partijen daarvoor hebben. Zaterdag 1 februari ging D66 wederom de straat op in Beuningen maar nu vooral om het te hebben over de dingen die wél goed gaan. D66-lijsttrekker Roel Kuppens: “Ik vind het geweldig om met inwoners uit Beuningen in gesprek te gaan. In Beuningen zit zo veel creativiteit. Daarom luistert D66 graag naar goede ideeën en zoeken we naar nieuwe kansen voor Beuningen”.

Nieuwe kansen
D66 heeft duidelijke ideeën over hoe het verder moet met Beuningen (zie: standpunten). D66-politici en vrijwilligers zijn dan ook veel op straat te vinden om het D66-verhaal te vertellen. Maar D66 hoort ook graag van wat mensen zelf belangrijk vinden in hun buurt en wat zij willen doen om hun omgeving nog beter te maken. Gelukkig zijn de meeste mensen in Beuningen optimistisch en toekomstgericht. D66’er Kuppens: “We hebben weer veel inspirerende gesprekken gevoerd.” In de aanloop naar de verkiezingen op 19 maart zal D66 iedere week op straat te vinden zijn.

Ideeën op website en Facebook
De mensen met wie D66 in gesprek ging, kregen de gelegenheid de nieuwe kansen die zij zien in hun buurt te delen met heel Nederland. Dat kon door ze op te schrijven op de “In gesprek met…”-kaart. De ingevulde kaarten staan op de website Gesprekmetnederland.nl. Dit geeft een mooi beeld van de vele gesprekken die zijn gevoerd, de onderwerpen die daarin naar voren kwamen en de kansen die Nederlanders zien. Ook zijn de foto’s terug te vinden op de Facebook-pagina van D66 Beuningen.

www.facebook.com/D66Beuningen