dinsdag 19 december 2017

Verkiezingsprogramma D66 Beuningen: Investeren in de toekomst!

In haar vergadering van 12 december hebben de leden van D66 Beuningen het programma voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 vastgesteld.
D66 wil investeren in de toekomst waarbij de aandacht vooral uit gaat naar onderwijs, duurzaamheid en leefbaarheid.

D66 wil het beste onderwijs voor de Beuningse kinderen. We gaan onze meesters en juffen op de scholen ondersteunen met een jaarlijks innovatiefonds voor een bedrag van € 250.000,- om dit te bereiken. Scholen kunnen dit geld gebruiken om de eigen ideeën over het verhogen van de onderwijskwaliteit uit te voeren. Lijsttrekker Roel Kuppens; “D66 heeft veel vertrouwen in onze scholen en meesters en juffen, dit fonds zorgt ervoor dat zij in staat zijn de goede ideeën uit de praktijk ook echt uit te voeren. Zo zorgen we er samen voor het beste onderwijs voor onze kinderen.”

Duurzaamheid en Energie is een ander speerpunt van D66. Nieuwbouwwoningen worden voortaan energieneutraal gebouwd en hebben geen aansluiting meer op het gasnet. Er worden windmolens geplaatst, want zonder windmolens kan er niet genoeg energie worden opgewekt. De gemeente plaatst (en betaalt) 100 laadpalen voor het elektrisch opladen van auto’s.

Om de leefbaarheid te vergroten moet er een horecavoorziening op de dijk komen en worden er klompenpaden in het Oeverwallengebied aangelegd. Wethouder Hans Driessen; “Dat is goed voor onze inwoners als voor mensen van buiten de gemeente die van ons mooie landschap willen genieten.”
D66 wil de mogelijkheid van een nieuw zwembad aan de Ooijgraaf onderzoeken. De sportvoorzieningen aan Schoenaker en Ooijgraaf kunnen op deze manier uitgroeien tot ons eigen “Papendal”.

Samen met de inwoners van Beuningen zorgt D66 ervoor dat het goed wonen, goed werken en goed leven is in Beuningen. D66 krijgt het voor elkaar.

Verkiezingsprogramma D66 Beuningen